Thursday, May 24, 2012

BRACES!

......assalamualaikum......

setelah bertahun-tahun memikirkan tentang braces, hukumnya, kosnya, etc.
memang orang cakap pakai braces ni dilarang, tapi setelah dikaji kalau niat kita nak perbetulkan kedudukan gigi, ianya harus. kos pulak, adoiyyaaii mahal kot kalau nak buat swasta. 
at last,
semalam baru pergi buat appointment dekat UiTM Shah Alam.dan aku dah tersenarai dalam waiting list selama DUA TAHUN. aduhh lamanyaaaaaa...lambat lagi kot.dua tahun tu.tapi bersabar lah sebab kos buat dekat UiTM much MORE CHEAPER daripada hosp swasta kan. so bersabarlah.
sebelum pergi appointment, aku ada search tentang masalah gigi aku dan aku dapat tahu secara scientific nya nama masalah gigi aku ialah open bite teeth. dan bila aku tanya doctor semalam, memang sah aku ada open bite teeth.dan dentist tu tanya kenapa aku tak buat waktu aku kecik2 dulu, dan alasan aku belum dapat pendedahan.
 banyak orang tak tahu aku ada masalah ni....
tapi the fact is aku ada masalah ni. pandai tak aku cover. hahahaha !
ni harr open bite teeth. lebih kurang mcm ne lah gigi aku :P



~end of words~