Thursday, August 9, 2012

tonton olimpik mengingatkan aku.....

"kalau dulu bola jaring tu peneman aku, kalau dulu bola baling tu peneman aku, kalau dulu bola tampar menjadi peneman aku.tapi sekarang?"

tonton olimpik mengingatkan aku zaman gemilang aku bersukan.
zaman sekolah di mana, bola itu peneman setia aku.
peluh membasahi setiap petang, ketawa bersama teman.
di saat perlawanan tiba, hati semakin kencang.
tapi sekarang tiada lagi. 
tiada lagi getaran itu.
kalau ada pun mungkin tidak seperti dulu.

#sukan yang paling aku suka main : bola jaring/futsal.

#sukan yang paling aku suka tonton : badminton.

#sukan yang paling aku benci : yang berkaitan dengan larian (walaupun pernah menyertai dan memenanginya suatu ketika dulu)

#pengalaman pahit ketika perlawanan : 1) lompat tinggi (sek. rendah) - jatuh melebihi tilam, lutut cedera. tak boleh jalan semggu.

2) bola jaring ( sukan antara fakulti) - lutut terseret dan berdarah. tapi tak sakit pon. ;)

3) bola jaring (sek.rendah) - aku main tak pakai kasut, then kaki kena pijak dengan pihak lawan. (sengaja agaknya)

#pengalaman manis ketika perlawanan (sek.rendah) - pengadil cakap kalau kami menang bola jaring, aku dipilih pemain terbaik, tapi sayangnya kami tewas. 

#sukan yang teringin aku nak main - bola keranjang. (tinggi? tinggi hanya ukuran.haha)