Friday, January 13, 2012

apa kelebihan aku ?


assalamualaikum....

bila pandang kiri, aku nampak orang kiri aku ada kelebihan dia.
bila pandang orang kanan, aku nampak kelebihan dia.
bila pandang orang depan aku juga nampak kelebihan dia.
bila pandang orang belakang juga terserlah kelebihan dia.
tapi..
bila pandang diri sendiri, aku mula menduga, apa kelebihan aku?
mencari dan tercari-cari.

"macam tak ada ja kelebihan"

" apa function yang ada dekat aku neh? "

"aku tak tahu itu aku tak pandai ini bla bla bla."

"cuba kau letak kertas depan aku, dan suruh aku senaraikan kelebihan aku, aku pasti aku akan pulangkan balik kertas tu tanpa setitik ink pun. sebab aku TAK TAHU apa kelebihan aku."


kelebihan ? walaupun tak dapat dicari namun aku sedari setiap manusia punyai kelebihan, sama ada jelas atau kabur di pandangan manusia.... Tuhan ciptakan setiap makhluknya punyai kelebihan yang tersendiri. Wallahualam~